subota, 21. kolovoza 2021.

Sumnja i ispitivanje

 Ostao sam u prijateljevoj kuci tri dana u kojima sam se odmorio i pazljivo razmislio o tome sto sam cuo od ovih ljudi, koji su mi se ucinili kao da su zivjeli na Mjesecu. Zasto su nam uvijek govorili lose stvari o njima ?

Zasto smo ih trebali mrziti i osudjivati kada ih uopste nismo poznavali? Mozda je sve to doslo od glasina da oni obozavaju Aliju, da smatraju imame bogovima, vjeruju u reinkarnaciju i klanjaju se kamenjima umjesto Allahu. I oni su, kako mi je otac prepricavao po povratku sa hadza, kada bi dosli do Pejgamberovog kabura bacali prljavstinu na njega i kada bi bili uhvaceni od Saudijaca, osudjivani su na smrt.

I jos mnogo, mnogo stosta ... Poslije slusanja takvih prica, nije ni cudno sto ih drugi Muslimani mrze, preziru, pa cak ubijaju. Ali sada, kako sam mogao vjerovati u te glasine poslije svega sto sam vidio i cuo vlastitim ocima i usima? Proveo sam jednu cijelu sedmicu medju ovim ljudima i nisam vidio niti cuo nista sto bi se suprotstavljalo vjeri.

U stvari, dopadao mi se nacin kako su klanjali i ucili dove; dopadalo mi se njihovo ponasanje i postovanje koje su pokazivali prema svojim ucenim ljudima. Jednostavno, pozelio sam da budem jedan od njih. Stalno sam se pitao: Da li je tacno da oni mrze Allahovog Poslanika?

Da bih to ispitao namjerno sam spominjao njegovo ime da bih svaki put bio docekan glasnim rijecima: "Neka Allah blagoslovi Muhammeda i njegovu porodicu". Na pocetku sam mislio da se samo pretvaraju ali sam kasnije promijenio misljenje, narocito onda kada sam procitao neke njihove knjige u kojima sam na mnogo mjesta nasao postovanje i respekt prema Poslaniku koje nisam nalazio u nasim knjigama.

Na primjer, oni vjeruju u potpunu bezgrjesnost poslanika Muhammeda (s) kako prije tako i poslije pocetka Allahove objave. Mi, sunije, vjerujemo da je on bio nepogrjesiv samo u primanju objave dok je pored toga bio obican covjek podlozan greskama.

Mi imamo mnogo primjera kojima dokazujemo da je Pejgamber grijesio i da je bio ispravljen od strane svojih ashaba (drugova). Shije odbacuju svaku mogucnost da je poslanik Muhammed s.a.v mogao biti ispravljen ili kritikovan od strane drugih ljudi.

Oni tvrde da je on bio savrseno ljudsko stvorenje. Poslije svega ovoga kako sam mogao vjerovati da oni mrze Allahovog Poslanika? Jednog dana, kada sam setao s prijateljem, zamolio sam ga da mi iskreno odgovori na neka pitanja.

- Vi stavljate Aliju, radijallahu anhu (neka je Allah zadovoljan njime), na isti nivo sa Poslanicima, jer svaki put kada spomenete njegovo ime, kazete "alejhi selam" (Allahov mir neka je njemu).

- Tacno je da svaki put kada kazemo ime Vodje vjernika (Amirul Mu`minin), Alije ili jednog od imama iz njegovog potomstva kazemo "alejhi selam", ali to ne znaci da ih smatramo poslanicima. Kako su oni potomci poslanika Muhammeda (s) i kako nam je Allah naredio da saljemo salavate na njih dozvoljeno je reci "sallallahu alejhum ve selam" (neka ih Allah blagoslovi i podari im Svoj mir).

- Nije tako, brate, mi ne kazemo "sallallahu alejhi ve selam" nikome drugome nego poslaniku Muhammedu (s) i poslanicima koji su bili prije njega. Tu nema nista vezano za hazreti Aliju ili njegove potomke, radijallahu anhum.

- Zamolio bih vas da o tome procitate vise da bi ste se i sami uvjerili.

- Brate, koje knjige bih trebao citati? Zar mi i sami niste rekli da knjige od Ahmeda Amina nisu pogodne.

Vase vlastite knjige o tim stvarima ne mogu citati, jer bi to bilo isto kao u slucaju sa krscanima: i oni prenose iz svojih vlastitih knjiga da je Isus rekao: "Ja sam Boziji sin". Ako mi uzmemo rijeci iz Kur'ana naci cemo da je sam Isus rekao: "Ja im nisam nista rekao osim ono sto mi je naredjeno, a to je da obozavaju samo Allaha, mog Boga i njihovog Boga".

- Dobro receno! I ja tako mislim. Zelim da koristite vlastiti razum i logiku i da zasnivate vase argumente na osnovu velicanstvenog Kur'ana i ispravnog sunneta (kazivanja i radnji poslanika Muhammeda s.a.w.). Ovo morate koristiti kada se raspravljate s jednim Muslimanom. Ako se rasprava vodi s Jevrejima ili krscanima za vase argumente trebali bi nesto drugo.

- Dobro, u kojoj knjizi cu naci istinu? Svaki pisac, svaka grupa ili mezheb, svaka vjera tvrdi da je u pravu. -Dacu vam jedan siguran dokaz koji prihvataju svi Muslimani bez obzira koga slijede i bez obzira na mezheb kome pripadaju, dokaz koji i vi sami znate.

- Recite, neka mi Allah pomogne!

- Da li ste citali objasnjenje sljedeceg kur'anskog ajeta: "Zaista, Allah i Njegovi meleci salju blagoslov na Poslanika. O vi koji vjerujete, saljite mu (Allahov) blagoslov i neprestane selame"Kur'an 33:56 Svaki se tumac Kur'ana, bilo da je on suni ili sija, slaze da su Poslanikovi ashabi, o kojima je ovaj ajet bio objavljen pitali: O Boziji Poslanice, mi znamo kako da vam kazemo "selam" (pozdrav), ali ne znamo kako da vam saljemo Allahov blagoslov. Poslanik je rekao:

Recite: Allahumme salli 'alaa Muhammedin va ali Muhammedin, kema sallejte 'ala Ibrahime ve ali Ibrahim, inneke hamidun medzid. (Boze, blagoslovi Muhammeda i porodicu Muhammedovu, kao sto Si blagoslovio Ibrahima i porodicu Ibrahimovu, zaista Si Ti hvaljen i slavljem), i nemojte mi slati pola blagoslova.

Onda su oni rekli: Sta je to "pola blagoslova", o Boziji Poslanice? Poslanik je odgovorio: Zasto, kada izgovorite "Allahumme salli 'alaa Muhammedin (Boze! Blagoslovi Muhammeda)", stanete, a Allah je savrsen i prima samo savrsenost. Poslije toga su ga ashabi poslusali i izgovarali potpun blagoslov.

Cak i imam Shafi (suni Shafi mezheb) kaze u njihovu cast: "O Poslanikova porodico! Ljubav za vas je Allahovo naredjenje u Kur'anu objavljeno". "Velika cast je vama dana - onome ko za vas ne trazi Allahov blagoslov njegov namaz nije prihvacen". Slusao sam pazljivo njegov govor i njegove rijeci dodjose do mog srca i nadjose svoje mjesto.

Zaista sam citao ono o cemu mi je govorio, ali se nisam mogao sjetiti naslova knjige. Priznao sam mu da i mi, kada saljemo salavate na Poslanika, takodjer ukljucujemo i njegovu porodicu i sve ashabe, ali ne spominjemo Aliju posebno kao sto to sije cine. Sta mislite o Buhariji? - upitao me je.

- On je jedan veliki sunni imam i njegove knjige se smatraju najvjerodostojnijim knjigama poslije Kur'ana. Onda je ustao i donio "Sahih Buhari" iz svoje biblioteke potrazio stranicu koju je zelio da mi pokaze i dao mi da citam: "Rekao nam je taj i taj da je Alija a.s.(alejhi selam)....

Nisam mogao vjerovati vlastitim ocima. Bio sam toliko iznenadjen da sam u prvom trenutku pomislio da to nije "Sahih-el Buhari", pa sam ponovo pogledao u korice. Kada je prijatelj primjetio moje sumnjicave poglede uzeo je knjigu od mene otvorio novu stranicu na kojoj sam procitao: "Alija ibn Husejn, a.s.(alejhi selam),...".

Poslije toga sam samo rekao "Subhanallah (Slava pripada Allahu)". Onda je prijatelj napustio sobu ostavljajuci me samog. Ponovo sam citao stranice i pogledao na korice gdje sam nasao da je knjiga bila izdana od El-Halabi & Sons Co. izdavaca u Egiptu. O Boze?

Zasto bih trebao biti tako arogantan i tvrdoglav kada mi je covjek dao dokaze iz nasih vlastitih knjiga. Buharija se nikako nije moglo reci da je bio shija. Poznato je da je bio sunni imam i veoma priznati alim. Da li da im priznam da su u pravu kada tvrde da je hazreti Alija vrijedan da se kaze "alejhi selam" iza njegovog imena?

Ali bojim se posljedica koje nisam spreman da prihvatim. Vec dva puta sam bio porazen: prvi put kada sam trebao da prihvatim dokaze o Abdulkadiru Dzilaniju i drugi put kada sam bio prinudjen da se slozim oko Muse Kazima. Mada sam u sebi priznavao da je Alija bio vrijedan "alejhi selam", nisan bio spreman prihvatiti sljedeci poraz.

Samo nekoliko dana unazad sam bio tako ponosan na sebe, jer sam bio smatran ucenim covjekom priznatim cak i od profesora sa Azhar Univerziteta... Danas dozivljam poraz za porazom i to od koga? Od onih za koje sam mislio i jos uvjek mislim da su na pogresnom putu. Sjecam se da sam koristio rijec "shija" samo onda kada bih se zelio podrugivati. To su bile moja arogantnost i sebicnost ...

To su bile moja tvrdoglavost i fanatizam ... Boze! Podaj mi iskrenost i pomozi mi da prihvatim istinu cak i ako je ona gorka; Boze! Otvori mi oci i pomozi mi da shvatim; vodi me ka Svojoj stazi, ucini me od onih koji slusaju i slijede ono sto je najbolje. Boze! Pokazi nam istinu kao istinu i podaj nam sposobnost da je slijedimo; pokazi nam laz kao laz i pokazi kako da je izbjegnemo.

Vracao sam se kuci s prijateljem i u sebi sam ponavljao ove dove, kada mi on s osmijehom rece: "Neka Allah vodi vas i nas, kao i sve Muslimane na pravom putu." On kaze u Svojoj Knjizi: "I za one koji se zbog Nas upoorno trude, Mi cemo sigurno voditi Nasim putevima; i Allah je sigurno s onima koji cine dobro": Kur'an 29:69

Rijec "dzihad" (borba, trud, zalaganje) u ovom kur'anskom ajetu nosi znacenje truda i nastojanja da se dodje do istine. Allah ce voditi svakoga ka istini samo ako se on ili ona odluce da je traze.


 

Nema komentara:

Objavi komentar

Selam alejkum

Moja knjiga je samo jedno skromno djelo. To je prica o putovanju i velikom otkricu, ali ne onom kao u tehnickim ili prirodnim naukama, nego ...