subota, 21. kolovoza 2021.

Razgovor s alimom

 Poceo sam razgovor s jednim nasim alimom: Kada je Muavija uzrokovao ubistva nevinih i ponizavanje postenih, vi smatrate da je radio po islamu, ali tumacio ga pogresno i zbog toga mu pripada jedna nagrada. Kada je Jezid pobio Poslanikove potomke i ovlastio svoju armiju za pljackanje Medine, vi smatrate da je radio po islamu i zato sto je pogrijesio u njegovom tumacenju, zasluzuje samo jednu nagradu.

Neki od uleme cak kazu:

"Husejn je bio ubijen sabljom svog djeda".

Zasto i ja ne bih sada radio po islamu i objasnio ga sebi kroz ovo istrazivanje koje me prinudjava da sumnjam u namjere ashaba i da skinem veo koji prekriva neke od njih? Zar kriticko istrazivanje njihovih zivota moze biti vece zlo od Muavijinih i Jezidovih ubistava clanova Poslanikove porodice?

Ako budem u pravu zasluzujem dvije nagrade, a ako pogrijesim pripada mi samo jedna. U svakom slucaju, moja kritika nije s namjerom da vrijedjam, nego se nadam da na taj nacin dodem do istine: ko je u pravu, a ko grijesi?

To saznati je moja duznost i duznost svakog Muslimana i Muslimanke, a Allah, hvaljen neka je, zna sta je u nama. Alim mi je odgovorio ovim rijecima: Moj sine, idztihad (tumacenje i izvodjenje zakljucaka) nije dozvoljeno za neko vrijeme. Ko ga je zabranio? Cetiri Imama (Abu Hanifa, Hanbel, Sa'fi, Malik) - odgovorio mi je. Elhamdulillah! - s olaksanjem sam uzviknuo - ako to Allah nije zabranio, niti Poslanik, a ni cetiri prve halife, za koje nam je naredjeno da slijedimo, nista me ne sputava da zakljucujem prema rezultatima svojeg istrazivanja.

U islamu se ne mozete oslanjati na svoje zakljucke ukoliko ne poznajete sedamnaest nauka medju kojima su: tefsir (tumacenje Kur'ana), lingvistika, gramatika, sarf (morfologija), retorika, hadis, istorija i druge... - poceo je da mi objasnjava, ali sam ga prekinuo rijecima: "Moji zakljucci ne bi bili o Kur'anskim pravilima, niti o Poslanikovim hadisima, niti mi je zelja da postanem neki lider koji ce se slusati.

Ne!

Jednostavno, zbog samog sebe, zelim da znam ko je bio u pravu a ko nije. Na primjer, da saznam ko je izmedju Alije i Muavije bio u pravu, nije potrebno da znam sedamnaest nauka. Sve sto treba da ucinim je da proucim zivote i djela obojice i istina ce mi se sama pokazati." A zasto vam je vazno da znate sve to sto je bilo? - onda je procitao ovaj ajet iz Kur'ana:

"Taj narod je bio i nestao; njega ceka ono sto je zasluzio, i vas ce cekati ono sto cete zasluziti, i vi necete biti pitani za ono sto su oni radili". Kur'an 2:134

Tacno tako, - rekao sam - Allah kaze "... vi necete biti pitani", a ne kaze "nemojte pitati".

Da stoji "nemojte pitati za ono sto su radili", moje istrazivanje ne bi bilo opravdano. Allah nas nece pitati za djela koja su oni cinili nego za nasa vlastita djela, jer On kaze u Svojoj knjizi: "Svaki covjek je odgovoran za ono sto je radio". Kur'an 74:38 i jos:

"Da ni jedan grijesnik tudje grijehe nece nositi, i da je covjekovo samo ono sto sam uradi. Kur'an 53:38,39

Zar nam se u samom Kur'anu ne govori o proslim narodima s ciljem da izvucemo pouke iz njihovih zivota. Allah nam govori o Faraonu, Hamanu, Nimrodu, Karunu i o ranijim poslanicima i njihovim narodima, ne dzaba, nego da bi nam se pokazalo sta valja a sta ne.

Sto se tice vaseg pitanja, zasto zelim znati sve to iz nase muslimanske istorije: zelim, jer mi je to jako vazno. Kao prvo, da saznam ko je slusao Allaha, tako da mu budem prijatelj i da saznam ko je prekrsio Allahova naredjenja, tako da mu se suprotstavim. To je ono sto mi Kur'an nalaze da cinim.

Kao drugo, vazno mi je da saznam kako treba da pravilno izvrsavam svoj ibadet (namaz, post, zekat i sve one radnje u ime Allaha) tj, na nacin koji mi je Allah odredio, a ne nacin Malika ili Abu Hanife ili bilo kojeg drugog tumaca vjere. Na primjer, imam Malik ne preporucuje da se "Bismila" uci za vrijeme namaza, dok imam Abu Hanifa to smatra obaveznim.

Drugi kazu da je namaz bez toga neispravan. A i sami znate da je namaz stub vjere i da ce Allah primiti sva ostala djela ako je namaz primljen. Ako namaz nije primljen sva druga djela su, takodjer, izgubljena. Zbog toga ne zelim da moj namaz bude neispravan i neprihvacen kod Allaha. Dalje, shije kazu da se pri uzimanju abdesta povrsine stopala moraju potrati mokrom rukom, dok sunni kazu da se noge moraju oprati. Ali, ako citamo Kur'an gdje pise "...potarite dio glave i stopala", pitamo se kako prati nesto kada se jasno kaze "potrati"?!.

Kako vi ocekujete od jednog razumnog Muslimana da prihvati jedno a odbije drugo bez istrage i objasnjenja? Na ovo mi je rekao: Vi mozete uzeti iz svakog mezheba ono sto zelite, jer su svi oni islamski pravci potekli od Allahovog Poslanika. Bojim se da tada ne postanem jedan od onih za koje je Allah rekao u Kur'anu:

Reci ti meni ko ce uputiti onoga koji je strast svoju za boga uzeo, onoga kojeg je Allah, znajuci ga, u zabludi ostavio i sluh njegov i srce njegovo zapacatio, a pred oci njegove koprenu stavio? Ko ce mu, ako nece Allah, na pravi put ukazati? Zasto se ne urazumite? Kur'an 45:23

Znate, je ne mislim da su sva cetiri mezheba ispravna sve dok se u jednom nesto zabranjuje, a to isto je u drugom dopusteno. Ne zvuci nimalo logicno da je nesto u isto vrijeme dopusteno i zabranjeno. Boziji Poslanik (s) nije sumnjao u pravila iz Kur'ana, jer sve sto je u njemu je Allahova objava:

"...Da je on (Kur'an) od nekog drugog a ne od Allaha, sigurno bi u njemu nasli mnoge protivrjecnosti" Kur'an 4:82

Zbog mnogih protivrjecnosti izmedju cetiri islamska mezheba, oni ne mogu biti od Allaha niti od Njegovog Poslanika, jer poslanik Muhammed (s) nije nikad protivrjecio Kur'anu. Kada je Alim priznao moje argumente za logicne i ispravne, rekao mi je: Savjetujem vas, tako vam Allaha, ma koliko sumnjicavi da ste, nemojte sumnjati u Hulefaul Rasidun (cetiri prve halife), jer su oni cetiri stuba na kojim islam stoji.

Ako jedan od njih popusti citava zgrada ce se srusiti. Boze me sacuvaj, sta je onda poslanik Muhammed (s) ako su njih cetvorica stubovi islama? - upitao sam. Poslanik je ta zgrada, jer on sam predstavlja citav islam. -odgovorio je. Kada sam to cuo, rekao sam: Da li vi to indirektno kazete da se Allahov Poslanik nije mogao odrzati bez podrske njih cetvorice, dok Allah Uzviseni, kaze:

"On je poslao Poslanika Svoga s uputom i vjerom istinskom da bi je uzdigao iznad svih vjera. A Allah je dovoljan svjedok". Kur'an 48:28

Allah je poslao Muhammeda s porukom islama i nije ukljucio u to ni jednog od njih cetvorice, niti ikog drugog. Vezano za ovo u Kur'anu stoji:

"Mi smo vam jednog od vas kao poslanika poslali, da vam rijeci nase kazuje i da vas ocisti i da vas knjizi i mudrosti pouci i da vas ono sto niste znali pouci". Kur'an 2:151

Ovo sto vam kazujem smo naucili od nasih otaca i postovanih ucitelja. Mi se nismo suprotstavljali onome cemu su nas oni ucili, kao sto vi, danasnja generacija, to cinite. Vi ste u sve poceli sumnjati, cak i u samu vjeru. To je jedan od znakova da je Sudnji Dan blizu, jer Allahov Poslanik je rekao: "Sudnji Dan ce doci kao rezultat dijela zlih ljudi". - moj sagovornik mi je rekao. Ali, zasto preuvelicavanje!? - rekao sam: "Boze me sacuvaj da sumnjam u vjeru. Vjerujem u Allaha, Koji je jedinstven i Koji nema druga.

Vjerujem u Njegove Meleke, Knjige i Poslanike. Vjerujem da je poslanik Muhammed Njegov rob i poslanik, da je on najbolji od svih poslanika i zadnji od njih. Musliman sam i ne mozete me optuziti da sumnjam u svoju vjeru. Vi sumnjate, i jos vise od toga, - bio je uporan - jer iznosite optuzbe protiv velikih ashaba, Abu Bekra i Omera, koje je Poslanik volio i cijenio: "Ako bi stavili na vagu iman (vjeru) citavog mog Ummeta (Zajednice Muslimana) i iman Abu Bekra, njegov bi iman prevagnuo".

I vi ste nasli danas, cetrnaest vjekova poslije Hidzre, da sumnjate u ispravnost ashaba, narocito Abu Bekra i Omera. Zar vam nije jasno da je taj narod u Iraku pokvaren i dvolican! - moj sugovornik mi je na kraju s velikim zarom rekao. Kako se odnositi prema ovakvom razmisljanju!? Razgovarao sam s covjekom koji je smatran ucenim i koji je uzivao veliki ugled.

Sada se pred svojom publikom ponasao arogantno i naduto. Na licima prisutnih sam primijetio zlobnost i podsmijeh. Brzo sam otisao do kuce i vratio se s dvije knjige, "El- Muvatta" od imama Malika i Buharijev "Sahih". Oprostite, - poceo sam - ono sto me je natjeralo da sumnjam u Abu Bekra su rijeci nikog drugog do poslanika Muhammeda (s)

Otvorio sam "El-Muvatta" i procitao:

Poslanik se obratio shehidima na Uhudu rijecima: "Ovima ovdje, ja sam svjedok".

Onda je Abu Bekr rekao: "Allahov Poslanice, zar i mi nismo njihova braca? Zar nismo primili islam u isto vrijeme kad i oni? Zar se nismo borili kao sto su i oni"? Onda je Poslanik rekao: Jeste, ali ja ne znam sta cete vi uciniti poslije mene. Kada je cuo ovo Abu Bekr je gorko zaplakao i rekao: "Mi cemo izmijeniti mnogo stvari poslije vas".

[Muvatta od Imama Malika, prvi dio, str. 307; Maghazi el-Vakidi str. 310]

Poslije toga sam otvorio "Sahih Buhari" i procitao:

"Jednom je Omer ibn Hatab dosao do Hafse u koje je sjedila Esma bint Umejs. Kada ju je ugledao, upitao je: Ko je ona? Hafsa je odgovorila: Esma bint Umejs. Da li je ona ta Etiopljanka? Esma je odgovorila potvrdno nakon cega je Omer rekao:

Mi smo emigrirali (otisli iz Mekke u Medinu) prije vas, tako da smo blizi Bozijem Poslaniku od vas. Na ove njegove rijeci Esma postade ljuta i rece: Nije tako, Allaha mi?

Vi ste bili s Poslanikom koji je hranio vase gladne i ucio znanju vase neznalice, dok smo mi bili u stranoj zemlji Abusiniji, radi Allaha i Njegovog Poslanika. Svaki put kada bih nesto pojela ili popila, sjetila bih se Allahovog Poslanika.

Mi smo tamo patili i bilo nas je strah. Allaha mi, ovo cu mu prenijeti detaljno, nista dodavajuci niti ista izuzimajuci. Kada je Poslanik dosao ona je rekla: "O Boziji Poslanice, Omer je rekao to i to. On je upitao: "Sta si mu rekla na sve to"? Ona je rekla: "To i to". On mi nije blizi nego sto ste vi. On i njegovi drugovi su emigrirali samo jednom, dok ste vi emigrirali dva puta - rekao je Poslanik. Poslije toga Esma je rekla: "Nasla sam Abu Musa i jos neke iz nase grupe, koji su me upitali sta je Poslanik rekao. Kada su culi bili su veoma obradovani".

Direktan link:

[Sahih Buhari, dio 5, knjiga 59, hadis 539]


Kada sam procitao ove hadise, izrazi lica ucenog sejha i onih oko njega su se vidno promijenili. Gledali su se medjusobno, cekajuci shejha, koji je bio dobro uzdrman, da nesto kaze. On je samo podigao obrve kao znak iznanedjenja i rekao: Boze, podaj mi vise znanja. Ako je sam Boziji Poslanik bio taj koji je prvi poceo da sumnja u Abu Bekra, jer nije bio siguran u ono sta ce ovaj uciniti poslije njega; i ako sam Boziji Poslanik kaze da su mu Esma i njena grupa bili blizi od Omera, onda je moje pravo da ne dajem nikome nikakve privilegije prije nego saznam istinu. Zar se i vama ne cini da ovi hadisi ponistavaju sve one hadise koji uzdizu Abu Bekra i Omera.

Cak sta vise ovi hadisi su mnogo realniji od onih koji govore o njihovim navodnim odlikama. Kako je to moguce!? - dodje glas iz publike. Allahov Poslanik (s) je posumnjao u Abu Bekra, rekavsi: "Ne znam sta cete uraditi poslije mene".

Kada se danas osvrnemo nazad, vidjecemo da istorija svjedoci da su se stvarno i promijenili. Zabiljezeno je da je Abu Bekr plakao, jer je priznao da se promijenio. I zbog toga sto je naljutio Hazreti Fatimu, kcerku Bozijeg Poslanika (kao sto je objasnjeno ranije). Na kraju se pokajao i pozelio da nije ni zivio kao ljudsko stvorenje.

Sto se tice hadisa: "Iman (vjera) Abu Bekra bi prevagnuo kada bi se stavila na vagu sa imanom citavog Ummeta" - smatramo ga spoornim i netacnim. Kako je moguce da vjera covjeka, koji je proveo vise od cetrdeset godina vjerujuci u idole i obozavajuci ih, bude veca od vjere citave Zajednice Muslimana, u kojoj je bilo i ima toliko bogobojaznih i poboznih ljudi, shehida i Imama, koji su provodili citave zivote boreci se za islam?

Kako se Abu Bekr moze uklopiti u taj hadis?

Da je istinit on ne bi pozelio da nije ni bio ljudsko stvorenje. Dalje, da je njegova vjera bila veca od vjere citave islamske umme, hazreti Fatima ne bi bila ljuta na njega niti bi molila Allaha u svakom namazu da ga kazni. Uceni Alim nije reko nista, ali je neko iz publike glasno uzviknuo: Tako mi Allaha, ovaj hadis me je ucino da posumnjam.

Onda mi je Alim rekao: "Da li je ovo to sto ste zeljeli? Ucinili ste da ovi ljudi pocnu sumnjati u vlastitu vjeru." Drago mi je bilo da mu je jedan covjek iz publike rekao: "Stanite, ovaj covjek je u pravu. Nismo procitali cijelu knjigu, nego smo vas uvijek slusali i prihvatali sve sto kazete. Sada nam se cini da ovaj efendija pravo govori. Pustite nas da sami citamo i donesemo vlastite zakljucke." I drugi su se s njim slozili, tako da se razgovor zavrsio pobjedom istine. To nije bila pobjeda silom, nego logikom idokazivanjem.

Allah kaze:

"...Reci: "Dokazite ako istinu govorite"! Kur'an 27:64

To me je ohrabrilo da krenem s proucavanjem i otvorilo mi vrata kroz koja sam usao u ime Allaha i pomocu Allaha, trazeci istinske Poslanikove prijatelje i sljedbenike. Nadam se da mi Allah, Uzviseni i Veliki, podari uspjeh i prosvijetli moje srce, jer je On obecao osvijetliti put svakome onome koji trazi istinu i On nikad ne propusta ispuniti Svoje obecanje. Istrazivanje je trajalo tri godine, jer sam neke knjige, kao sto je "ElMuradzaat" od imam Sharafudina, citao vise puta.

Pomocu nje su mi se otvorili novi vidici i pomocu nje sam bio privucen ka slijedjenju i simpatisanju Ahlulbejta. Procitao sam "El-Ghadir" od sejha El-Aminija tri puta zbog njegove jasnoce i mnostva uvjerujucih podataka. Takodjer sam procitao "Fadak u Istoriji" od sejida Muhammeda Bakira Sadra i knjigu "El-Sakifa" od sejha Muhammeda Riza el- Muzafira, koja mi je objasnila mnoge nejasnoce. Procitao sam "El-Nass vel-Idztihad" i postadoh jos vise uvjeren.

Onda sam procitao "Abu Hurejra" od Sharafudina i "Shejh el- Mudira" od shejha Mahmuda Abu Rajja el-Misrija. Iz njih sam saznao da su se ashabi, koji su se promijenili poslije Poslanikove smrti, dijelili u dvije grupe: Prva, koja je promijenila sunnet, jer se docepala utjecajnih polozaja i vlasti. Druga grupa je mijenjala Poslanikov sunnet tako sto je proizvodila lazne hadise i pripisivala ih Bozijem Poslaniku.

Procitao sam "Imam Sadik i Cetiri Mezheba" od Asada Hajdera, gdje sam naucio razliku izmedju obdarenog i stecenog znanja. Takodjer sam saznao razliku izmedu Allahove mudrosti kojom On obdaruje koga zeli i nametanja vlastitog misljenja i tumacenja (islama) po vlastitom cejfu sto je udaljilo Zajednicu Muslimana od izvora vjere.

Procitao sam vise knjiga od sejida Dzafera Murtaze el Amili-ja, od sejida Murtaze el-Askari-ja, od sejida Khoi-ja, od sejida Tabatabai-a, od sejha Muhammeda Amina Zejnul-Dina, od Faruzahadija, od Ibn Abija el-Hadida elMu'tazilija, njegov komentar "Nahdjul-Balaghe" i od Taha Husejna "El-Fitna el-Kuhra".

Od knjiga o istoriji sam procitao sljedece anale od El Tabarija, Ibn el-Asira, El-Mesudij i El-Jakubija. Citao sam i vise sve dok nisam bio uvjeren da su shije (shiti) koje slijede dvanaestn imama u pravu. Eto tako sam se, Allahovom pomoci, ukrcao na ladju Ahlulbejta trazeci njihovo prijateljstvo. Hvala Allahu, pa sam nasao odgovarajucu zamjenu za ashabe, koji su, prema mom istrazivanju, skrenuli sa pravog puta i vratili se u nevjerovanje, osim njih nekolicine.

Zamijenio sam ih za imame iz Ahlulbejta, Poslanikove porodice, koju je Allah procistio od svakog grijeha i naredio nam da im se priblizimo i da ih slijedimo. Shije nisu, kako neka nasa ulema tvrde, Persijci i magusi (obozavaoci vatre) cija snaga i slava je bila unistena od strane Omera u Kadisija ratu i da je to razlog zasto ga oni sada mrze.

Onima koji tako tvrde moj odgovor je ovo: "Slijedjenje islama ocuvanog preko Poslanikove porodice nije ograniceno samo na Perziju, jer shije zive i u Iraku, Saudijskoj Arabiji, Siriji, Libanu i svi oni su Arapi. Pored toga, shije zive u Pakistanu, Indiji, Africi, Americi, Evropi i niko od ovih nije Arap niti Persijac".

Ako se ogranicimo na shije iz Irana stvar postaje jasnija, jer sam nasao da Iranci slijede dvanaest imama koji su svi Arapi iz plemena Kurejs, porodice Hasim. Ako bi Iranci imali predrasuda i mrzili Arape, kako neki tvrde, oni bi uzeli Selmana Farsija kao svog imama, jer je on bio jedan ugledni sahaba, postovan i od shija i od sunija.

U drugu ruku, nalazim da su vecina imama suni mezheba Iranci. Iz Irana dolazi Abu Hanifa, En-Nisa'i, El Tirmizi, Buhari, Muslim, Ibn Madza, Gazali, Ibn Sina, El-Farabi i mnogi drugi. Ako bi sve shije bili Iranci, koji su odbacili Omera ibn Hataba, jer im je razorio moc, onda kako mozemo objasniti odbacivanje Omera od strane samih Arapa?

Odbacivanje Omera dolazi zbog njegove uloge u sprjecavanju hazreti Alije ibn Abi Taliba da mu pripadne uloga koju mu je odredio sam poslanik Muhammed (s) tj, kao halife poslije njega. Ovaj prvi poremecaj je kasnije uzrokovao mnoge unutrasnje ratove koji su na kraju i unistili Zajednicu Muslimana. Krajnje je vrijeme da se sazna istina o svemu ovome i da svaki ucen covjek koji je slobodan da kriticki razmislja odbaci svaku neprimjerenu optuzbu.

Tacno je da su shije, bilo da su Perzijci ili Arapi ili iz bilo kojeg naroda, uvjek u stopu slijedili Kur'an i sunnet Bozijeg Poslanika i njegove Porodice, upoorno odbijajuci da prihvate bilo kakvu promjenu ili zamjenu, uprkos proganjanjima od strane Umajjada i kasnije Abbasida za punih sedam vijekova. Za vrijeme tog perioda, ove vlasti su progonile shije istjerujuci ih sa njihovih ognjista, zatvarajuci ih i ubijajuci.Shijama su oduzimana sva prava, njihova ucenja zabranjivanja i vjerovanja osporavana.

Da bi ih udaljili od naroda, protiv njih su proizvodili lazi i izmisljali svakojake price. Ovo se sve osjeti i dan danas. Uprkos tome, shije su se odrzale, ostali strpljivi i prihvatili da budu optuzivani za svoju vjernost Allahu i Njegovom poslaniku. Zbog svoje upoornosti u svemu tome placaju i danas veliku cijenu. Ovom prilikom pozivam bilo koga od nase ucene uleme da se okusa u debati sa shijskom ulemom i siguran sam da ce biti savladan njihovim prosvijetljenim nacinom raspravljanja.

Jeste, pronasao sam pravu zamjenu i hvala Allahu Koji me je vodio ka tome, jer znam da nikad ne bih uspio sam bez Njegovog uputstva. Hvala Allahu koji me je doveo do grupe koja je spasena i koju sam zeljno trazio. Ja ni malo ne sumnjam da je prihvatanje hazreti Alije i Ahlulbejta prihvatanje neraskidivog uzeta - Allahovog uzeta. O ovome postoje mnoga kazivanja Allahovog Poslanika oko kojih se slazu svi Muslimani.

Napokon, svaka razumna pamet je najbolji dokaz za onog ko je spreman da slusa.Hazreti Alija je imao najvise znanja od svih ashaba, Alija je bio najhrabriji od svih njih i oko ovoga se svi Muslimani slazu. Zar ovo nije dovoljna podrska Alijinog opravdanog zahtjeva za halifatom poslije poslanika Muhammeda (s). Allah Uzviseni, kaze: "Allah vam je odredio Taluta za Vladara" - rece im vjerovjesnik njihov. "Odakle da nam jos on bude vladar kada smo mi preci od njega da vladamo?

Njemu ni veliko bogatstvo nije dato" - rekose oni. "Alllah je njega da vama vlada izabrao" - rece on - "i velikim znanjem i snagom tjelesnom ga obdario, a Allah daje vlast kome On hoce. Allah je neizmjerno dobar i On sve zna". Kur'an 2:247 Allahov Poslanik je rekao: "Alija je dio mene i ja sam dio njega. On je vodja svakog vjernika poslije mene.

[Sahih Tirmizi, dio V, str.296; Kasais el-Nisa'i, str.87; Mustadrak el-Hakim, dio III, str. 110]


El-Zamakshari kaze u jednoj od svojih poema: "Sumnje velike i razlike iste take, Svako tvrdi da je na pravi put stao. Samo, ja se cvrsto drzim za La ilaahe illellah, Volim i slijedim Muhammeda i Aliju, Jedan pas je cvrsto spavao, u pecini s mladicima I mene briga nije, jer sam u kuci Ahlul-Bejta". Jeste, pronasao sam izlaz za sebe, hvala Allahu i postao sljedbenik - poslije Allahovog Poslanika - Vodje Vjernika, vodje svih zastitnika, lidera izabranih, uvijek pobjedonosnog Allahovog lava, imama Alije ibn Abi Taliba. Postao sam sljedbenik dva lidera dzennetske omladine, Poslanikova unuka, imama Hasana i Husejna.

Postao sam sljedbenik Muhammedove kcerke, majke imama, one zbog koje je Allah ljut kada se ona ljuti, postovane hazreti Fatime Zehre. Zamijenio sam imama Malika za vodju svih imama, ucitelja Muslimana, imama Dzafera Sadika. Priklonio sam se devetorici bezgrijesnih ljudi iz Husejnovog potomstva, imamima svih Muslimana i Allahovim evlijama. Zamijenio sam ashabe koji su se vratili svojim stopama (u nevjerovanje) kao sto su Muavija, Amr ibn As, Mughira ibn Su'ba, Abu Hurejra, Ikrima, Ka'ab el-Ahber i mnogi drugi, za postene ashabe koji nisu nikad prekrsili obecanje dato poslaniku Muhammedu (s) medju njima Ammar ibn Jasir, Selman Farsi, Abu Zar Gifari, Migdad ibn Asvad, Khuzejma ibn Sabit - Zul Suhadetejn i drugi.

Hvala Allahu za svjetlost kojom mi je osvijetlio put. Promijenio sam vjerske vodje iz mog naroda, koji su nam govorili da ne razmisljamo puno o pitanjim vjere i koji su uvijek slijedili pravila sultana. Zamijenio sam ih za shijske alime koji su uvijek drzali otvorena vrata ka izucavanju islama i izvodjenju pravila za nove pojave i koji nikad nisu podlijegali tiranskim vlastima.

Jeste, promijenio sam bezpogovorno vjerovanje u Suprotnosti i nelogicnosti, za ono koje je razumom prosvijetljeno i koje je zasnovano na logicnom izvodjenju. Kako danas kazu: "isprao sam mozak" od prljavstine koja se nakupila za vrijeme od trideset godina - od lazi Umajjada.

Procistio sam ga vjerovanjem bezgrijesnih, onih koje je Allah sacuvao od svake vrste grijeha. Ovo mi je bilo potrebno da bih umirio savjest i prozivio u ispravnom vjerovanju ostatak zivota. O Boze!...Pomozi nam da zivimo po ugledu na njihove zivote i neka Zajednica Muslimana hodi njihovim stopama, da bi se na kraju putovanja sastali i zajedno zivjeli.

Poslanik Muhammed (s) je rekao: "Covjek ce biti doveden medju one koje voli". Upravo tako sam se i ja vratio svom korijenju. Moj otac i amidze su znali cesto govoriti o nasem porodicnom stablu. Tada bi kazivali da mi pripadamo sadaatima (mnozina od sejid - potomak Bozijeg Poslanika) koji su izbjegli iz Iraka u sjevernu Afriku usljed pragana od strane Abbasida.

Naselili su se u Tunisu gdje se mogu i danas naci. Tu zive mnagi sadaati, ali koji su usljed tiranije Umajjada i Abbasida napustili izvorni islam, pa ih ljudi postuju sama zbog njihovog porijekla. Hvala Allahu za uputstva koje mi je dao Hvala Njemu za svjetlost kojom me je obasjao i ucinio da ugledam istinu vlastitim ocima. 

Nema komentara:

Objavi komentar

Selam alejkum

Moja knjiga je samo jedno skromno djelo. To je prica o putovanju i velikom otkricu, ali ne onom kao u tehnickim ili prirodnim naukama, nego ...