subota, 21. kolovoza 2021.

Hadis: Onaj ko zeli da zivi kao ja

 Allahov Poslanik (s) je rekao:

"Ko god zeli da zivi mojim zivotom, umre mojom smrcu i zasluzi dzennetske basce - treba da prizna Aliju kao svog starjesinu i slijedi moj AhlulBejt poslije mene. Oni su moja porodica i u njima je isto znanje i mudrost kao i u meni. Tesko li se mojim sljedbenicima koji zanemare ili poreknu njihove vrline i koji zapostave njihovo srodstvo samnom i moju vezanost za njih. Neka im Allah nikad ne dopusti moj sefa'a (zauzimanje za njih)"

[Mustadrak el-Hakim dio III, str.l28; El-Dzamia Kabir od Tabaranija; ElIsabah od Ibn Hadzara el Askalanija; Kanz el-Ummal dio VI, str.l55; ElMankib od Khavariznija str.54; Jenabi elMavadda str.l49; Hilijat el-Evlija dio I, str.86; Tarikh Ibn Asakir dio II, str.95]

Ovaj hadis ne treba nikakvo objasnjenje. U njega se ne daje muslimanima nikakav drugi izbor i zatvaraju se vrata svim izgovorima. Ako ne budu slijedili hazreti Aliju i priznali Poslanikov ehlulbejt, nece im biti dopusteno da traze zauzimanje poslanika Muhammeda (s) na Sudnjem Danu.

Na pocetku svog istrazivanja sam bio sumnjicav prema ovom hadisu i njegovoj pravovjernosti, jer nosi u sebi jasan dokaz protiv onih koji su se suprotstavljali hazreti Aliji i ehlulbejtu. Bio sam odvec zabrinut sve dok nisam procitao knjigu "El-Isbah" u kojoj Ibn Hadzar el-Askalani daje sljedeci komentar vezan za ovaj hadis: "...

Ovaj hadis sam preuzeo od Jahja ibn Ja'ala el-Muharabi ali on je slab (prenosilac hadisa)" Tada sam postao siguran da hadis nije korektan i da ga je Jahja ibn Ja'ala elMuharabi sigurno izmislio, zbog cega ga Ibn Hadzar naziva "slabim" prenosiocem hadisa. Ali, zahvaljujuci Allahu, Dzelleshanuhu, pravu istinu sam doznao citajuji knjigu "Ideologijske rasprave o pisanju Ibrahima elDzabhana."[Munakashah Aka'dijja fi Makalat lbrahim el-Dzaban]

Ova knjiga mi je pojasnila situaciju i pomocu nje sam otkrio da je, u stvari, Jahja ibn Ja'ala el-Muhrabi bio pouzdan prenosilac hadisa, jer su se dva sejha, Buhari i Muslim, oslanjali na njega. U daljoj istrazi otkrivam da je Buhari uzeo od njega nekoliko hadisa vezanih za Hudejbijsku bitku, koje je smjestio u treci dio na stranu 31.

Muslim je takodjer prenio od njega nekoliko hadisa, koji se mogu naci u njegovom sahihu, peti dio pod naslovom "Granice" na strani 119. Cak ga i El-Dhalabi, poznat po svojim strogim kriterijama, svrstava medu pouzdane prenosioce. To cine i imami el-Dzurha i el-Ta'dila (kriteriji koji se primijenjuju u nauci o hadisima s ciljem da se odvoje pouzdani od nepouzdanih prenosioca hadisa). Zbog svega toga su Buhari i Muslim prihvatali hadise koje je prenosio Jahja ibn Ja'ala el-Muhrabi, jer su ga smatrali pouzdanim prenosiocem, a njegove hadise tacinim.

Sada, zasto sve to spletkarenje, pretvaranje i zavaravanje o covjeku koji je bio smatran pouzdanim od strane velikih sakupljaca hadisa? Da li, mozda, zbog toga sto je govorio istinu o neophodnosti da se slijedi ehlulbejt, pa ga je Ibn Hadzar svrstao u "slabe" prenosioce? Cini se da Ibn Hadzar nije racunao da ce ono sto pise biti u detalje analizirano i otkrivene njegove predrasude i pristrasnost. Alimi posveceni istini i vodjeni svjetlom Poslanika i njegovog ehlulbejta su bili u stanju otkriti njegove slabosti.

Kasnije sam shvatio da su neki od nasih alima pokusavali da sakriju istinu vezanu za zivote nekih ashaba i halifa, koje su smatrali svojim vodjama i zastitnicima. Nalazimo ih kako tumace korektne hadise na svoj nacin, dajuci im izmijenjeno znacenje, ili odbijajuci prihvatati one hadise koji idu protiv njihovih vjerovanja, Cak i ako se nalaze u njihovim vlastitim knjigama sahih (ispravnih i tacnih) hadisa.

Ponekad znaju odstraniti pola ili jednu trecinu iz Poslanikovog hadisa ili ga zamijeniti necim drugim! Ili ce izazvati sumnju prema pouzdanim prenosiocima hadisa, jer oni spominju nesto sto im se ne dopada. Ako je to vec bilo objavljeno u prvom izdanju neke knjige, gledaju da se takav hadis ili dio hadisa ne nadje u sljedecim izdanjima.

Te ispravke nigdje ne spominju, ali i malo inteligentnom citaocu je jasno zbog cega se to radi. Postao sam svjestan ovih stvari poslije izvrsenog detaljnog studiranja i ispitivanja. Za sve ovo sto pisem imam neoborive dokaze. Zelim da prestanu pravdati te ashabe koji su se vratili nazad u nevjerovanje jer ono sto pisu je suprotno onome sto se desilo.

Zelim da slijede pravi put, cak i ako je tezak, jer bi im onda savjesti bile mirne i ne bi vise uznemiravali druge. Oni tvrde da su neki od pravih ashaba bili nepouzdani u prenosenju Poslanikovih hadisa. To im je posluzilo kao izgovor da bi odstranili sve sto su zeljeli, narocito ona Poslanikova kazivanja u kojima je davao zadnje instrukcije prije smrti.

Obojica, i Buhari i Muslim, pisu o cinjenici da je Allahov Poslanik na samrtnoj postelji savjetovao muslimane o tri stvari:

- Odstranite mnogobosce sa Arabijskog poluostrva

- Darivajte sve delegacije na isti nacin kao sto sam i ja to cinio i

- "Zaboravio sam trecu" - kaze prenosilac ovog hadisa

[Sahih Buhari, dio 5, knjiga 59, hadis 716]

Da li je moguce da su svi prisutni ashabi, koji su culi sve tri poslanikove zelje, zaboravili trecu!? Ne, sigurno da nisu. To je bila politika koja ih je prisilila da zaborave i nikad vise to da spomenu. Zaista, ovo je jos jedna od tragikomedija organizovana od strane tih ashaba jer nema sumnje da je prva poslanikova oporuka bila da se hazreti Alija prihvati kao njegov nasljednik, tj. halifa. To je ono sto prenosilac ovog hadisa nije smio da pomene.

Uprkos velikim naporima da to bude sakriveno ili odstranjeno, osobi koja se upusti u istragu ce se sigurno otkriti cinjenica da je Poslanik postavio Aliju za nasljednika.

Buhari prenosi u dijelu pod naslovom "El Vasaja" (Nasljedstvo ili Preporuka), Muslim, takodjer, prenosi u svom Sahihu da je Poslanik preporucio hazreti Aliju za svog nasljednika u prisustvu Ajse.

[Sahih Muslim, knjiga 13, hadis #4013]

Pogledajmo kako Allah pokazuje Svoju svjetlost uprkos nastojanjima tlacitelja da je prekriju!! Ponavljam ovdje ono sto sam rekao prije: ako ti ashabi nisu bili pouzdani u prenosenju zadnjih Poslanikovih zelja, onda ne mozemo optuzivati njihove sljedbenike niti one koji su dosli poslije njih. Ako Ajsa nije mogla cuti Alijino ime da se spomene, niti mu je ikad zeljela dobro - kao sto Ibn Sa'd pise u svojoj knjizi "Tabakat"

[Tabakt Ibn Sa'ad, dio II, str. 29]

i Buhari u svome Sahihu u dijelu pod naslovom "Poslanikova bolest i smrt"; i ako se zna da je, kada je cula vijest o Alijinoj smrti, u znak zahvalnosti, ucinila sedzdu - kako od nje mozemo ocekivati da govori u njegovu koristNema snage niti moci osim u Allaha, Najuzvishenijeg, Najveceg. 


 

Nema komentara:

Objavi komentar

Selam alejkum

Moja knjiga je samo jedno skromno djelo. To je prica o putovanju i velikom otkricu, ali ne onom kao u tehnickim ili prirodnim naukama, nego ...