subota, 21. kolovoza 2021.

Misljenje ashaba jednih o drugima

 Sami mijenjali poslanikov sunnet

Abu Said el-Hudari kaze:

"Prvog dana Bajrama Poslanik (s) bi uvjek prvo klanjao pa bi se tek onda obratio ljudima koji su sjedili u linijama ispred njega dajuci im savjete ili naredjenja ili cak dovrsavajuci neka nerijesena pitanja. Poslije toga bi ih napustio i uputio se kuci." Onda, Abu Said dodaje: "Tako je bilo sve do jednog ramazanskog Bajrama kada sam dosao u dzamiju sa Marvanom, gradonacelnikom Medine. Kada smo stigli, odmah je krenuo ka mimberu (mjesto u dzamiji odakle imam drzi govor), ali sam ga povukao za odjecu da se vrati. On me je odgurnuo i krenuo naprijed da bi se obratio ljudima prije namaza. Rekao sam mu: Tako mi Allaha, promijenio si redoslijed. Abu Saide, ono sto si ti radio je proslost. Onako kako smo mi radili je bolje od ovoga izmijenjenog. Ljudi nisu ostajali poslije namaza da slusaju govor (hutbu), pa sam ga zato stavio prije namaza. - Marvan mi je objasnio.

Direktan link:

[Sahih Buhari, dio 2, knjiga 15, hadis 076]

Pitao sam se, zasto su ashabi mijenjali sunnet Allahovog Poslanika (s). Ono sto sam nasao u ovom slucaju je da su Umajjadi (vecina njih su bili Poslanikovi ashabi) s Muavijom ibn Abu Sufijanom na celu, silom tjerali Muslimane da u dzamijama izazivaju Allahov lanet (prokletstvo) na Aliju ibn Abu Taliba i sa mimbera o njemu ruzno govore.

Muslim u svom sahihu pise da je Muavija naredio svojim namjesnicima sirom drzave da proklinju Aliju ibn Abu Taliba svaki put kada govore sa mimbera i da narede svakom javnom govorniku da cini isto u svakom javnom obracanju narodu. [Sahih Muslim, knjiga 31, hadis #5915]

Kada su neki ashabi protestvovali protiv ovoga, Muavija je naredio da budu ubijeni i zapaljeni. Medju poznatim ashabima koji su zavrsili na ovaj nacin su i Hidzr ibn Adi el-Kindi i njegovi drugovi. Jedini razlog sto su bili ubijeni, a neki od njih cak zivi zakopani, je bio sto su odbili izgovoriti prokletstva i psovke protiv hazreti Alije. Abu Aala Mavdudi pise u svojoj knjizi Halifat i Kraljevstvo: Abu el-Hasan el-Basri je rekao: "Muavija je uradio cetiri stvari od kojih bi, da je uradio i samo jednu, smatran velikim grijesnikom:

1. Donoshenje odluka bez dogovora sa ostalim ashabima.

2. Odredjivanjem svog sina za nasljednika, koji je bio pijanica, razvratan i nosio svilu.

3. Tvrdio je da je Zijad njegov sin, dok je Allahov Poslanik (s) rekao: "Svaka postena zena ima potomstvo, dok prostitutka nema".

4. Ubistvo Hidzra i njegovih drugova. Proklet neka je zbog toga.

['El-Hilafe ve el-Mulk' od Abu el-Aala el-Masudi]

Oni ashabi koji nisu mogli slusati govore, koji su uvjek zavrsavali proklinjanjem i psovkama na Aliju ibn Abu Taliba, istrcavali su napolje odmah poslije namaza. Zbog toga su Umajjadi promijenili Poslanikov sunnet stavljajuci govor prije namaza, tako da su ljudi morali slusati protiv svoje volje. Kakva vrsta ljudi su bili ti ashabi!

Nisu se plasili da promijene Poslanikov sunnet, cak i Allahove zakone, da bi postigli svoje pokvarene i niske ciljeve. Proklinjali su covjeka kojeg je Allah procistio i naredio Muslimanima da mu salju salavate na isti nacin kao i za Poslanika (s). I jos vise, Allah i Njegov Poslanik su nam naredili da ga volimo, jer Poslanik kaze "Voliti Aliju je vjera, dok je mrziti ga licemjerstvo"

[Sahih Muslim, knjiga 31, hadis #5955]

Ti ashabi su promijenili citava pravila i kao da su govorili "Cujemo, ali se ne pokoravamo". Umjesto da ga postuju i budu mu poslusni, oni su ga proklinjali i psovali za punih sesdeset godina, kako se navodi u knjigama istorije. Kako su ashabi poslanika Muse a.s., pravili planove da mu ubiju brata Haruna, tako su neki od Muhammedovih ashaba ubili njegovog Haruna i progonili njegove sinove i sljedbenike gdje god bi ih pronasli.

Oni su izbrisali njihova imena iz Divan knjige (knjiga drzavne blagajne) i zabranili da se djeci nadijevaju imena po njima. I to nije bilo dosta, nego su ga proklinjali i prinudjivali i druge ashabe da to cine. Tako mi Allaha! Ostajem zaprepascen i zbunjen kada citam u nasim sahihima koliko je poslanik Muhammed (s) volio svog "brata" i amidzica Aliju i koliko ga je uzdizao iznad ostalih ashaba, da je cak i rekao:

"Ti si meni ono sto je Harun bio poslaniku Musi, samo sto poslije mene nece vise biti poslanika."

Direktan link:

[Sahih Muslim, knjiga 31, hadis #5914]

Poslanik Muhammed (s) je, takodjer, rekao o Aliji Ti si dio mene, a ja dio tebe.

[Sahih Tirmizi, knjiga V, strana 300 ; Sunan Ibn Madjih, knjiga I, strana 44]

"Voliti Aliju je vjerovati, a mrzice ga uvjek hipokrit (munafik)".

[Sunan el-Nisai,knjiga VI, strana 117 ; Sahih el-Tirmizi, knjiga VIII, strana 306]

"Ja sam grad znanja, a Alija je njegov ulaz"

[Sahih el-Tirmizi, knjiga V, strana 201; Mustadrak el-Hakim, knjiga III, strana 126]

"Alija je vodja svih vjernika poslije mene"

[Musnad od Imama Ahmeda, knjiga V, strana 25; Sahih e1-Tirmizi, knjiga V, strana 296]

"Ko god prihvata mene za vodju, treba takodjer, prihvatiti Aliju za vodju. Boze! Budi prijatelj njegovim prijateljima, a budi neprijatelj njegovim neprijateljima".

[Mustadrak el-Hakim, knjiga III, strana 109; Musnad od Imama Ahmeda, knjiga IV, strana 281]

Ako bismo zeljeli da dobro proucimo kvalitete i osobine koje poslanik Muhammed (s) otkriva o Aliji, a koje su pominjane i potvrdjene i od nase uleme, onda bismo trebali da napisemo citavu knjigu.

Pa, kako su ti ashabi mogli ignorisati sva ta jasna kazivanja i dopustiti sebi da ga proklinju, kuju zavjere protiv njega, psuju ga sa dzamijskih mimbera, bore se protiv njega i na kraju ga i ubiju? Uzalud sam pokusavao da pronadjem razloge za takvo ponasanje, ali nisam nalazio nista drugo do ljubav za ovaj svijet i natjecanje u njemu.

Takodjer sam pokusavao da odgovornom ucinim samo grupu losih ashaba i hipokrita, ali na zalost njih je bilo malo u poredjenju sa onim poznatim i vaznim ashabima. Prvi koji je zaprijetio da ce zapaliti njegovu (Alijinu) kucu, zajedno sa svim ukucanima, je bio Omer ibn Hatab (drugi halifa), a prvi koji su se borili protiv njega su bili Talha, Zubejr, Aisha (Ummul Mu'minin - Majka vjernika), Muavija ibn Abu Sufijan i Amr ibn el-'Aas i mnogi drugi.

Veoma me cudi, i moje cudjenje nikako da prestane, da se i dalje vjeruje u ispravnosti svih ashaba i trazi Allahov Blagoslov i salju salavati za sve njih bez razlike. Tu i tamo se moze cuti: "Proklinji Jezida, ali nikog vise" Ali, gdje je Jezid u svim tim tragedijama koje ni jedna vjera niti razum ne moze objasniti?

Ovom prilikom se obracam mojoj braci, ako zaista slijede sunnet poslanika Muhammeda (s) da se upitaju kako se moze prihvatiti da je neko ispravan i gotovo svet, kada je, i po Kur'anu i po Poslanikovom sunnetu, pokvaren, korumpiran, otpadnik i nevjernik. Allahov Poslanik (s) je rekao: "Ko god uvrijedi Aliju vrijedja mene. Onaj ko vrijedja mene, uvrijedio je Allaha. Onaj ko uvrijedi Allaha, On ce ga baciti u Dzehennem.

[Musdatrak el-Hakim, knjiga III, strana 121; Kasais el-Nisai, strana 24]

Ako je to kazna za one koji samo uvrijede Aliju, kakva ce tek kazna biti za one koji su se borili protiv njega i na kraju ga i ubili. Kakvo je misljenje nase uleme o svim ovim cinjenicama ili su im srca cvrsto zatvorena!? O Boze! Zastiti nas od smicalica i prevara zlih. 


 

Nema komentara:

Objavi komentar

Selam alejkum

Moja knjiga je samo jedno skromno djelo. To je prica o putovanju i velikom otkricu, ali ne onom kao u tehnickim ili prirodnim naukama, nego ...