subota, 21. kolovoza 2021.

Poslanikovo misljenje o ashabima

 Hadis o izvoru

Poslanik Muhammed (s) kaze:

Kada sam stao, do mene dodje grupa ljudi koje sam prepoznao. Izmedju nas je bio covjek koji im je rekao "Idemo sad"! Gdje ce? - upitao sam. U Dzehennem, tako mi Allaha. Ali, sta su ucinili? Okrenuli su ledja kada si ih napustio i samo nekolicina njih ce se spasiti.

[Sahih Buhari, dio 8, knjiga 76, hadis 587]

Poslanik Muhammed (s) je takodjer, rekao:

Stici cu na Izvor prije vas i onaj ko mi dodje ce piti i ko god pije nece vise nikad osjetiti zedj. Tu ce, takodjer, doci ljudi koje poznajem i koji poznaju mene, ali cemo biti razdvojeni. Onda cu reci: "Moji ashabi!?..." Odgovor ce stici: "Ne znas sta su uradili kad si ih napustio". Onda cu reci: "Neka daleko od mene budu oni koji su se poslije promijenili".

[Sahih Buhari, dio 8, knjiga 76, hadis 585]

Kada dublje razmotrimo razlicite hadise koje nalazimo u nasim, sunijskim, knjigama naci cemo da se vecina ashaba promijenila i da su neki od njih cak postali nevjernici poslije Poslanikove smrti. Ovi hadisi se ne mogu odnositi na trecu grupu (ashaba), za koju se znalo da su bili munafici jos za Poslanikovog zivota, jer tu stoji "Ja cu reci: Moji ashabi"!?

Ovim se potvrduju Kur'anski ajeti koje smo ranije spomenuli, a koji govore o njihovom vracanju nazad i velikoj kazni koja ih ceka.

Hadis o nadmetanju za ovaj svijet

Poslanik Muhammed (s) je rekao:

"Vodim vas i ja sam vam svjedok. Allaha mi, sada gledam svoj izvor, gdje su mi predani kljucevi zemljinog blaga; Allaha mi, ne brine me sto cete postati mnogobosci poslije mene, nego sto ce te se nadmetati u tome".

 [Sahih Buhari, dio 8, knjiga 76, hadis 434]

Allahov Poslanik (s) je bio u pravu. Oni su se nadmetali u toj mjeri da su se borili jedni protiv drugih, optuzujuci se za bogohuljenje. Pojedini poznati ashabi su nakupili velike kolicine zlata i srebra u svojim privatnim kasama.

Mnogi istoricari kao sto su El-Masudi u svojoj knjizi "Murudz elZahab" i el-Tabari, iznose da se Zubejrovo bogatstvo sastojalo od pedeset hiljada dinara (zlatnih kovanica), hiljadu konja, hiljadu robova i vishe privatnih imanja u Basri, Kufi, Egiptu i drugim mjestima.

['Murud el-Zahab' od Masudija, knjiga II, str.341]

Poljoprivredni proizvodi, samo u Iraku, Talhi su donosili dnevno hiljadu i vise dinara. Abdul Rahman ibn Avf je posjedovao stotinu konja, hiljadu kamila i deset hiljada ovaca. Poslije njegove smrti, cetvrtina bogatstva koja je podijeljena medu njegovim zenama iznosila je osamdeset cetiri hiljade dinara. ['Murud el-Zahab' od Masudija, knjiga II, str.341]

Osman ibn Afan (treci halifa) na dan svoje smrti je ostavio stotinu i pedeset hiljada dinara, plus ogromno bogatstvo u zemlji i stoci. Zejd ibn Sabit je ostavio velike kolicine zlata i srebra, pored bogatstva od poljoprivrednih dobara koje se sastojalo od sto hiljada dinara.

['Murud el-Zahab' od Masudija, knjiga II, str.341]

Ovo je bilo samo nekoliko primjera iz islamske istorije gdje nismo zeljeli ulaziti u detalje, jer nam je cilj samo bio dokazati da su (ashabi) bili vise zainteresovani za ovosvjetski zivot.


 

Nema komentara:

Objavi komentar

Selam alejkum

Moja knjiga je samo jedno skromno djelo. To je prica o putovanju i velikom otkricu, ali ne onom kao u tehnickim ili prirodnim naukama, nego ...